TIPS VAN FRIPS

 

Wil je ook tips van Studio Frips? Lees hier dan de blogs over vormgeving, branding en hoe je dit kunt inzetten voor het succes van je bedrijf.

De kracht van perceptie

Overtuigen met de kracht van perceptie

Waarom vinden we iets wel mooi en waarom niet? Ons brein gaat op een hele bijzondere manier om met beeld.…
LEES VERDER
Klanten via je website

Meer klanten via je website

Als ondernemer wil je graag nieuwe klanten aantrekken, die zorgen ervoor dat je kunt bestaan. Veel potentiele klanten bevinden zich…
LEES VERDER
webdesign

De basis van een goede website

Je website is onderdeel van je marketingmix, bedoeld om bezoekers te informeren, inspireren en het liefst tot actie over laten…
LEES VERDER

Resultaten bijhouden van je SEO-strategie met Google Analytics

Wanneer je hard hebt gewerkt aan het ontwikkelen van je vindbaarheid in Google, is het natuurlijk leuk om de resultaten…
LEES VERDER

Dieper in op online zichtbaarheid, SEO en blogs

In mijn vorige blog heb ik het onderwerp SEO geïntroduceerd, waarin ik een aantal basisrichtlijnen heb beschreven om een start…
LEES VERDER

SEO, je website beter vindbaar maken voor Google

Je hebt voor je bedrijf een mooie website met hierop pakkende teksten en mooie foto’s, die je doelgroep zullen aanspreken.…
LEES VERDER

Hoe zit het met het auteursrecht bij grafisch ontwerp?

Je hebt voor het logo en de huisstijl van je bedrijf een grafisch ontwerper gevraagd om dit voor je te…
LEES VERDER
Brainstorm technieken

Hoe stimuleer je je eigen creativiteit?

In mijn vorige blog schreef ik over design thinking, een methode om creatieve ideeën te ontwikkelen voor probleemstellingen waartegen je…
LEES VERDER
Design thinking

Design thinking inzetten voor je bedrijf

Design thinking wordt veel gebruikt als methode voor productvormgeving, het ontwerpen en testen van nieuwe producten. Design thinking leert je…
LEES VERDER
Persona maken

Denken als je doelgroep – deel 2

In mijn vorige blog beschreef ik hoe je doormiddel van vragen en onderzoek je doelgroep kunt bepalen. Met de informatie…
LEES VERDER

Denken als je doelgroep – deel 1

Ieder bedrijf heeft een doelgroep, de groep mensen aan wie jij je product of dienst verkoopt. Een doelgroep is een…
LEES VERDER

Maak je informatie visueel met behulp van een infographic

Iets uit te leggen aan je doelgroep? Bijvoorbeeld processen binnen je bedrijf, onderzoeksresultaten of een stappenplan? Dit kun je doen…
LEES VERDER
Huisstijl handleiding

Consequent omgaan met je huisstijl

Als ondernemer wil je (nieuwe) klanten aantrekken, zonder klanten heb je immers geen werk. Die nieuwe klanten kun je bereiken…
LEES VERDER

Beeldmateriaal wat past bij je bedrijf

Een foto zegt meer dan 1000 woorden is een veel gehoord gezegde en zeker niet voor niets, want een foto…
LEES VERDER
Lettertypes en typografie

De Kracht van typografie

Communiceren, we doen het bijna non-stop. Verbaal of non-verbaal en natuurlijk door te schrijven of typen. Wat we schrijven of…
LEES VERDER
Kleuren in drukwerk

Grafische begrippen uitgelegd

RGB, pdf, CMYK… Kun je soms ook geen wijs uit alle benamingen van bestanden en andere specificaties wanneer je drukwerk…
LEES VERDER
Kleurgebruik_in_Branding

Kleurgebruik, wat zegt het over jouw bedrijf?

Kleuren spelen sterk in op het gevoel van mensen, hier wordt gretig gebruik van gemaakt in de marketing. Zo speelt…
LEES VERDER
Frips Visitekaartje

Een blijvende indruk maken met je visitekaartje

Netwerken kan zowel online als offline, als mensen online naar je bedrijf zoeken krijgen ze meestal je website te zien.…
LEES VERDER
Bedrijfsnaam bedenken

Bedrijfsnamen: herkenbaarheid vs. originaliteit

Je hebt serieuze plannen gemaakt voor je bedrijf, je weet wat voor product of dienst je gaat verkopen en aan…
LEES VERDER
Branding en visie

Het jaar goed van start: neem je branding onder de loep

Veel ondernemers hebben een passie voor hun bedrijf en de producten die ze maken of diensten die ze aanbieden. En…
LEES VERDER